Skolavslutning


I går stod de skolavslutning på schemat, Melker sluta ju 4:an! :) Strax efter 06 klev Roger upp, jag var sjukt seg i går, så jag var inte uppe förrän strax innan 07.. Så de blev stressigt, då gammelmormor ringde 07 och sa att hon var påväg! Hann iaf slänga på lite mascara och en blommig klänning, fick duga!

08 var vi i Ljunga. Kärt återseende, Elton blev så glad! :) Vi oxå för den delen, så skönt att se han! Vi hann bara in med alla grejer, så gick vi till kyrkan. Massa sommarsånger och kort, sedan gick vi hem igen. Vänta på att mormor skulle komma hem (hon var på ett möte), så vi kunde käka tårta!
När vi nästan var påväg hem, fick mormor för sej att dom skulle följa med oss hem till stan. Ingen blev gladare än vi! Och så fick de bli. Vi for till Birsta och handla, grillat skulle vi fixa till middag. Fick även med oss en elgrill med hem, har funderat på de ett tag.
Hemma i lägenheten börja vi med maten och lagomt tills vi skulle grilla, kom solen fram! Blev ganska sen middag, så Elton åt och fick sova sedan, då han var superdupertrött!
Roger, mormor, morfar och Melker gick ut och spela Kubb. Jag stanna inne med Elton och kolla på film. Efter ett tag fick jag sällskap av Martin och Gina, mycket mycket trevligt!
Dock var de hemskt att se Martin, han var så smal! Han var svart runt ögonen och såg ut som en sticka, fy! Han har dessutom legat på sjukhus i två dagar. Morfar ringde häromdagen och berätta att Martin hade kollapsat, han hade vätske och saltbrist. Han hade inte kunnat ätit på flera dagar och de lilla han fått i sej, hade han spytt upp. Och han hade skavsår över hela kroppen, han såg ut som en gammal gubbe när han gick. Nä, de är synd om min lilla lillebror nu!
Men de var roligt att dom kom i går, vi käka chips och kika på film. Mycket mysigt!

Jag gick och la mej på tok för sent i går kväll, så när Elton ville kliva upp 06 i morse, var jag inte alls pigg.. Men vi starta dagen med barnprogram, sedan har vi bara städat (såg ut som ett bombnedslag i går kväll, men jag orkade inte!). Roger fick sovmorron, då han var ute och slira runt i går :)
Vi har nyss stoppat ner Elton i sängen, märks att han varit bort, han har alltid svårt att somna själv i sin säng då. Men nu är de tyst iaf, så jag hoppas han somnar :)
Jag ska snart kila ner och sola. Och klockan 12 kommer min Mia, så kul! Vi ska på Birsta, hoppas att mina prinsar hakar på! I kväll ska jag ut med Mia och Cissi, wiho! :) Spännande!

Har en massa bilder att blogga, får se när de hinns med..
Ska även uppdatera hur de gått med håret ;) Haha!

Kommentarer
Postat av: Petra (Malins moster du vet :p)

Hoppas du får kul ikväll då :)Synd på vädret bara.



Världen är bra liten... Cissi, som du ska ut med, var med mig på samma studieresa till Prag i höstas :D

2010-06-12 @ 19:34:39
URL: http://roxbury.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0