Direkt


Klockan 06 börja våran dag i morse. Elton var piggare än piggast och ville upp direkt! Och då Roger nästan nyss hade lagt sej (han kom hem klockan 04), var de bara att följa Eltons exempel. Ögonen var mycket tunga i morse..
Vi fixa frukost och satte oss i soffan framför barnprogram. Vi saknar Vakna! Och hur förklarar man för en 2åring, att nånting har sommaruppehåll? Dessutom är alla "bra" barnprogram (med mycket musik, som Elton ändå kan sitta still och kolla på i några minuter) spårlöst borta. Vart tog Supertrion, Backyardigans och Dora vägen?

Elton var supertrött i morse, så klockan 09 kröp ner med pappa Roger. Supermysigt! Vi sov två timmar och när vi vakna, var Roger redan vaken.
Vi klädde på oss och gick ut i regnet, Elton fick på sej stövlar och galonisar. Han älskar verkligen sina stövlar! :) Ute regna de och var massa vattenpölar! Elton var feg i början, men när jag plaskat med hans fötter ett bra tag, hoppa han som bara den! Mycket roligt tyckte Elton, som vägrade gå in..
Inne fixa vi lunch och Elton åt som en häst, för engångsskull! Sedan hann vi bara blocka undan lunchen, diska och fixa lite, så skulle Roger och "jobba" igen..

Trodde eftermiddagen skulle bli jättelång, då de regna ute och vi skulle vara inne hela dagen.. Men ett samtal till gammelmormor, så var de fixat! :) 15:30 kom hon och hämta oss, sedan for vi på Birsta.
Där handla vi present till Nicoll, Elton fick med sej ett par jeans och en tröja, även jag fick med mej några örhängen och ett halsband (bilder kommer senare), vi käka middag och myste på!
Var in på Willys och handla godis (som jag tydligen hade glömt i gammelmormors bil, fan!). Sedan vidare på Ica Maxi och tog ut Eltons paket, med massa kläder (bilder kommer senare). Strax efter 19 var vi hemma. Elton fick lite kvällsfika (jordgubbar och macka, haha), jamas och medans jag prata med Roger i telefonen, somna han på min arm :) Sötlök!

Jag ska bara lata mej i soffan ikväll, med min icke godispåse och lite fler jordgubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0