Varmt


Vilket väder vi haft i dag, 30+. Helt otroligt varmt! Jag och Elton var sugna på bad, men Roger var inte alls sugen på de. Och då de var hans lediga dag, fick han bestämma.

Efter att Elton sovit lunch, klädde vi på oss och for på Korvis och käka lunch, i skuggan. Elton var rädd för fåglarna, stora och svarta fåglar Jag, som är dörädd för fåglar, försökte att inte visa de. Tur att pappa Roger var med och kunde skydda oss, jaga bort dom fulingarna som ville åt vår mat ;)
Sedan for vi på Biltema för att köpa solskydd till Eltons fönster i bilen, där hitta Elton en cykel han ville ha. Sluta med massa grin när vi skulle gå.. Funderar på om vi ska köpa den tills han fyller år :) Så kan han ha en här hemma och en i Ljunga.
Var på jakt efter tofflor åt Roger, men vi leta i halva Birsta och hitta inga som passa. Hitta ett par på Skokanonen, men dom var för små. Typiskt!
Innan vi for hem, var vi och handla lite. Hemma fixa vi jordgubbar och satte oss i solen, medans fixa Roger Eltons pool. Elton sken som en sol när den kom fram! :) Vi fyllde den på balkongen, lite trångt, men de funkar! Elton bada länge och hela balkongen var blöt ;)

Lite kvällsfika och tidigt i säng. Vet inte vad de är, men Elton har så svårt att somna på kvällarna nu och sover dessutom dåligt på nätterna. Kanske är värmen? Jag hoppas de iaf, så de inte är nått annat..
Men vi har börjat fundera på en ny säng till prinsen. Dock vet vi inte hur vi ska få plats, då de är trångt redan nu (vi har ju bara en 2:a, så Elton sover i samma rum som oss). Vi hade dessutom tänk köpt en stor säng direkt till Elton. Kanske kosta på lite mer, så han kan ha den länge. Men vi får se.. Jag vill bo större nu!

Jag och Roger ska fixa nått att äta, magarna kurrar. Sedan ska vi se film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0