Två


Nu har vi haft två mycket bra dagar på raken! :)

I förrgår natt sov Elton som en gud! Han somna 20:30, hur snällt som hällst. Vakna inte en ända gång på hela kvällen(!) och sov ända till 07, i sin säng! Dessutom kom han till oss och fortsatte sova till 08:30, otroligt skönt! Vi behövde de, alla tre.

Som vanligt blev de mysfrukost, med tända ljus och allt. Efter frukosten blev de dock lite smått stressigt. Therese, Johan och Troy skulle ju komma, men fick ett sms om att dom kom iväg tidigare än planerat.. Ops! Vi som satt i lugnan ro och myste på, med jamas och allt.
Så vi stressa på med städningen och tog snabbduschar, jag hann inte mer än kliva ur duschen, så var dom här :) Så jag stod i handduken när dom kom in, haha.
Men med lite kläder på hann vi busa, dricka kaffe och surra strunt, innan Elton var tvungen att sova. Vi passa på och käka lunch då, beställde hem. Gott!
När finbesöket for vidare, vid 15, slängde vi oss fort i soffan och slöa innan Elton vakna. Resten av kvällen slöa vi framför tv:n och en massa film.

Nu i natt sov Elton mindre än bra, mycket mindre.. Oroligt hela natten och på morronen (mellan 05-07) hade han tydligen legat vaken, säger Roger ;)
Efter en dålig start på morronen och fruosten i magen, kila Roger till Lasse. Jag och Elton blev hemma, så Elton skulle kunna sova. Men han vägra! Försökte en timme, till ingen nytta. Gick upp, gav han gröt och sedan ner i sängen igen. Försökte ytterligare en halv timme, men han vägra även då.. Så, han fick helt enkelt vara vaken.
Vi hade ju bestämt med mormor/gammelmormor att vi skulle och bowla 14, så 13:30 skulle vi fara och hämta Martin. Hann med lite fika innan vi for, även ett stort utbrott.. Hatar att jag inte kan kontrollera tårarna bättre, jag hatar de!

När trycket väl var lättat, kändes de ändå bättre. Iaf sådär! Vi for iaf till Birsta och hämta upp Martin och sedan vidare till bowlingen.
Gick inte alls bra för mej i dag, tror att största delen var att Elton var hur grinig som helst och jag kände mej bara stressad. Efter ett bra tag somna Elton i vagnen iaf. Dock gick de inge bättre för min del ändå..
De var premiär bowling för mormor/gammelmormor. Till en början gick de inte alls, men efter ett tag fick hon in en egen teknik, som ändå funka! ;)
Då Elton ändå sov, passa vi på och äta. Var jättekul att umgås en sist gång med Martin, innan han rycker in i lumpen (vilket är om exakt en vecka i dag..). Tänk, min lillebror ska ensam till Göteborg, ett helt år. Sjukt!

Efter bowlingen var vi en snabbis på Coop, gröten var slut. Sedan skjutsa mormor/gammelmormor och Elton in mej och Roger till stan. Vi skulle nämligen gå på bio!
Vi såg Har du hört rycktet om Morgans?, helt okej. Jag tycker egentligen inte att de spelar så stor roll vilken film man ser på bio, utan de är bara grejen. Att komma ut, köpa lite godis och umgås med Roger!
Medans vi var på bio, busa Elton på här hemma med mormor/gammelmormor. Hade gått jättebra!
När vi kom hem var de bara att fixa gröt, jamas och direkt i säng. Lite sent blev de i dag, men hur ofta går vi på bio?

Nu ligger fisen och sover. Roger ligger brevid mej och kollar på Johan Falk, jag kollar med ena ögat jag oxå. Ska snart krypa ner i sängen. Blev på tok för sent i går, kom inte i säng förrän efter 01. Hmm!

Men först ska jag fixa några bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0