Tomt


Verkar som att Elton har kommit in i en period med mycket bra nätter! I natt sov han 20-07 i sin säng, sedan gav jag han tutten och sedan sov han nästan en timme till. Efter de myste vi såklart i sängen ett tag!

Innan vi ens hunnit ätit frukost, sms:a morfar om dom kunde hämta Elton tidigare i dag. Och så blev de bestämt, dom kom redan efter 09. Morfar tog en snabb dusch här, drack lite kaffe och sedan packa vi in allt som Elton skulle ha med sej. Innan dom for till Ljunga, var dom in på Ikea. Käkade lunch och handla lite, Elton hade sprungit runt hela Ikea själv. När dom ar påväg hem, tvärslockna Elton i bilen! :)

Jag och Roger hann bara duscha, sedan fick jag ett ryck och följde med Roger till stan. Medans han var på möte, gick jag till gammelmormor och fixa lite med mitt CV, ändra lite och la till. Efter de följde gammelmormor med mej ut på stan. Hade några timmar att fördriva..
Först träffa vi Gina, gick på banken och hjälpte henne med lite papper. Sedan gick vi på stan alla tre. Fynda de lite faktiskt! På Indiska hitta jag en superfin "julkalender" åt Elton, en sån med en ficka för varje dag. Har pratat om de länge nu och bara av slumpen hitta jag en i dag! Halva reapriset, ynka 50 kronor. Elton fick den av gammelmormor, tack för de!
Sedan hitta jag ett par vantar på PoP, för ynka 70 kronor. Helt klart dom bästa vantarna som finns! Dock kanske inte den bästa färgen, men bara Elton är varm om fingrarna!
Hitta dessutom present till mormor, skönt att ha de gjort! Hon fyller ju år på Torsdag, så de var på tiden ;) Dock ska vi fira hon på Söndag. Med middag och tårta, hemma i Ljunga. Dessutom kommer Martin hem, wiho! Vi trodde ju hela tiden att han inte skulle komma hem på 2 månader, men så vart de inte! Utan han kommer hem nu på Fredag och alla helger förutom 3 stycken. Lite skillnad från vad vi trodde!

När vi kom från stan, gick vi på lill Ica och handla innan vi gick hem. Sedan tog vi och beställde pizza/rulle. Nu ska vi snart se på film, får se vad Roger plockar fram.
Och i kväll tänker jag vara vaken så länge jag känner för de, för i morron ska jag sova länge, väldigt länge! :)
Men oj, så tomt de är här hemma utan Elton! Jag vet ju att han har de bra där hemma, men de är alltid konstigt när han inte är hemma. Vad gjorde man egentligen innan man fick barn?

Prata med mamma för ett tag sedan, då hade dom precis kommit hem och Elton åt gröt (en hel skål). Dom hade varit och badat på eftermiddagen, Elton hade skratta konstant!
Och innan hade han varit ute med Louise och åkt snowracer. Han hade tokgrinat när han var tvungen att kliva av och gå in, haha! Som tur är, skulle han få ta med sej den hem. Här hemma har vi ju bara en pulka. Men nere i vagnsförådet, där vi har pulkan, står de en snowracer och varje gång Elton ser den, blir han helt till sej. Vill inte alls åka tråkiga pulkan.. Tur att han ska få en alldeles egen nu!
Elton hade ätit jättebra hela dagen i dag. Både lunch på Ikea och middag hemma i Ljunga, fiskbullar. Skönt för mamma att höra!

I morron hade dom planer på att åka till gammelfarmor och gammelfarfar och åka snowracer, vilket säkert kommer bli poppis hos Elton!
Jag har stora planer på att sova länge, kanske åka på Birsta med Therese och Troy (beror lite på hur Therese mår i morron) och fixa en massa i köket. Ska rensa ur alla skåp, kasta eller bära ner i källaren, de vi inte ska ha kvar och ställa om i skåpen. Bäst att passa på medans Lilleman (oj, så länge sedan jag skrev de! Elton hette ju Lilleman bra länge. Säger de dock oftare!) inte är hemma och ska hjälpa till :) Mer ska jag inte göra! För jag ska passa på och vila en massa medans prinsen busar slut på mormor och morfar!

Nu: Film!


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Det gör ni rätt i, för det är ju så fint! Urgulligt hår verkligen! Men luggen som sagt gör du rätt i att klippa, så han inte springer in i väggar eller nåt o inte ser något;) Haha



Nä gud, det förstår jag! Går han på dagis nu eller? Så känner jag med. Fattar inte! Alde föddes den 3:juni, så snart blir hon 8 månader. =) En härlig tid, o relativt lugn än sålänge innan hon börjar krypa o gå;) Men hasar sig fram börjar hon göra nu o ålar. Så det dröjer väl inte:P Men det ska bli så skoj!



Ja visst var dom, passade till alla kläderna i färgerna. JA! vill ha sommar o sol nu, iaf vår. slippa all snö! Ska bli så skönt!

2010-01-26 @ 22:09:28
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0