Natt


Vilken natt! Elton somna jättesnällt och sov, utan ett ljud, till 01:30 då han kom till oss. Efter de kunde jag knappt sova.. Elton snurra runt, låg på mej och ville bara närmare och närmare. Men han sov iaf till 08:30, då vakna han av att han hörde traktorn ute :) Haha!

På förmiddagen har vi inte gjort många knop. Käka frukost, borsta tändera, fått på oss lite kläder, tvätta lite, busat och nu sover Elton. De vara bara trots, så jag stoppa ner han i sängen. Trodde inte att han skulle somna, men han somna utan ett ljud!
Roger har precis varit hemma på lunch, dock vänta jag med att äta tills Elton vaknar. Får se vad vi hittar på för lunch.
Vi hade tänkt gått ut i dag och åtk pulka, men de är nästan -18 grader :/ Så vi skippa de! I stället skicka jag Roger på Ica ;) Han skulle handla kakao åt oss, jag och Elton ska nämligen baka kladdkaka i dag. Elton älskar ju att baka!
När Roger kommer hem ska vi göra Piroger, ska bli så gott (hoppas jag)! Resten av kvällen när vi nog bara vara inne..


Kommentarer
Postat av: Jenny - Mamma till Alde

Jag ska plugga till uska, jag har jobbat mycket inom vården förut men då varit inom turismen. Men innan Alde kom så kom jag på att jag vill ju förtusan jobba inom vården....jag hade nog bara inte erkänt det för mig själv under många år...Men men, behöver bara läsa ett år för jag har en del bakom mig o så.



Ja, man ska ju fundera på vad man vill bli. Vad har du jobbat med annars då? Eller vad gillar du att göra?

Ja det är ju det, jag ska jobba i sommar då Jens ska vara pappaledig juli och aug. O jag ser fram emot det faktiskt, även om jag älskar att vara hemma. Samma med dagis/dagmamma. Vi var o hälsade på där Alde ska gå, blir dagmamma de första åren. O de slår ju ihop sig ett par dagar i veckan så de får träffa fler dagar. O det passar oss tror vi. Så jag har ingen ångest över det längre utan mer ser fram emot det =)

2010-01-29 @ 14:42:09
URL: http://theyenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0