Fort


Tiden går så himla fort! Jag och Elton var i Ljunga i 8 dagar och dagarna bara sprang förbi.. Jag har jobbat en hel del och när jag slutar så sent, känns de som att jag bara hinner slänga i mej middag och pussa lite på Elton, innan de är dags för nattning. Men, jag vet att han har de bra med mormor, morfar och gammelfarmor (+moster och morbror då)!
Och de är så roligt att jobba, komma ut och inte "bara" vara mamma. Jag tror alla behöver komma ut och träffa folk!

Dom dagar jag inte jobbat, har vi varit ute och busa, myst och haft de jättebra. Jag älskar att vara hemma, hemma i Ljunga. Hos min familj, i huset där jag växt upp. De är rikigt hemma! Men, de är alltid skönt att komma hem till sitt, sin egen säng, sina egna regler och självklart Roger!

Elton kom hem tidigare än mej i går, då jag jobba sent och åkte med morfar. Mormor sa att han hade pussat och kramat så mycket på pappa Roger, så hon for för att de var så tråkigt ;) Tror verkligen att Elton har saknat sin pappa! Och att Roger har saknat sin son. Han lät så himla glad när han ringde, när Elton kommit hem :) Härligt att höra!

Jag och morfar var och handla lite innan vi for hem hit, ekade i kylskåpet och grötbruken var så tom den kan bli.. Medans hade mina prinsar duschat här hemma, Elton sken som en sol då vi kom innan för dörren! :)

I dag har vi haft en toppen dag! Elton vakna inte förrän 07 i morse. Och dessutom var Roger hemma då, han satt och kolla på hockey :) Så vi passade på och fika, då han ändå var hemma.
Hela morronen var Elton grinig och trött, men vägra somna.. Efter lite tvång, somna han i våran säng. Jag passa på och färga håret då. Och när Roger kom hem, vakna Elton lagomt till lunchen. Jag tog en dusch och gjorde mej i ordning.
När prinsarna fått maten i magen och jag var klar, klädde vi på oss och gick på Stor&Liten. Fika, bus och lite grin. Var väldigt lungt där i dag, få mammor och barn. Mycket skönt!

Vi kom hem strax innan Roger. Men innan Roger hann innan för dörren, slockna Elton på mej i soffan! :) Han var så himla trött, så han fick sova. Dock slockna vi alla tre och sov till 17:30..
Blev sen middag, men väldigt god! Roger gjorde kycklingsallad med vitlökssås och baguetter. Mums!

Eftersom att Elton sov 1½ timme på eftermiddagen, somna han inte förrän efter 21. Trodde inte att han skulle somna då, men han sa inte ett ljud. Vände sej om, tog min hand och somna :)
Innan Elton somna, hann vi med en massa. Vek in massa kläder, hängde in och hängde upp rentvätten. Har tvättat hela dagen, så snart är tvättberget borta!

Elton och Roger ligger och sover. Jag ska snart oxå krypa ner. Men jag är inte ett dugg trött..

Får se vad vi hittar på i morron. Morfar skulle iaf komma och hämta oss, så ska vi stor handla lite. Fylla på blöjförådet, frysen och skaffriet, så vi klarar oss en månad. Alltid lika skönt då de är gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0