Evigheter


Hade tänkt att jag skulle blogga massa bilder, som jag inte gjort på evigeheter känns de som.. Men jag får inte upp dom, de krånglar bara. Så jag får nog skippa de ikväll ändå, typiskt!

Vi har haft en bra vecka, men veckorna går för snabbt! Speciellt när Roger har så bra schema som han har och är ledig så pass mycket. Dock har de varit mycket annat nu, speciellt hos Memme.

I Torsdags var Roger hos Memme mest hela dagen, tapetsera och gjorde klart inför golvläggningen på Fredagen. Jag och Elton gick på Stor&Liten efter dagis, med Karla och Theodore. Där var de julavslutning, med tomtegröt och paket. Trevligt!

I Fredags var morfar med och lämna Elton på dagis, kul tyckte Elton. Dock ville han inte att han skulle gå.. De var julfest på dagis, dom skulle ha julmys och öppna paket.
Mia kom vid lunch, så vi fixa lite och käka, snacka skit och gjorde oss i ordning tills vi skulle hämta Elton på dagis. Jag klippte tillomed Mia, blev superduperbra! Kort kommer senare, när de funkar..
När vi gick och hämta Elton, snöa de som värst! Vi höll knappt på ta oss på dagis med vagnen, fy va slut vi var när vi kom fram! Och inte blev de bättre när vi skulle gå till bussen, oplogade trottoarer och snöstorm..
Men väl på Birsta fick vi en del gjort, både jag och Mia. Skönt att inte alla julklappar är kvar! Dock fick Elton ett utbrott, som aldrig förr. Men efter lite mat, ordna de till sej. Tack för sällskapet älskade Mia!
Vi hann knappt komma innanför dörren, innan Elton sov. Jobbigt att shoppa! :) Roger kom inte hem förrän strax före 01, då var dom äntligen klara med golvet! Så nu är de inte mycket kvar hos Memme, bara lite lister och så!

I Lördags tog vi en lugn start på dagen, ät frukost, tog en långtupplur alla tre och innan vi for till Memme, var Annelie hit en snabbis. Vi ses på tok för sällan, speciellt nu när vi nästan bor grannar!
På eftermiddagen for vi till Memme, vi skulle kolla in golvet och Roger skulle skruva upp några skåp. Sluta med att Memme bjöd på middag och vi blev kvar tills de var dags för att åka hem för nattning. Elton somna direkt och vi somna i soffan, blev en tidig kväll!

I Söndags var vi bara hemma. Roger skulle jobba och de var snöstorm ute, så jag och Elton stanna inne. Elton fick ta ett långbad, testa sina nya fingerfärger till badkaret. Färgerna var sådär, men Elton tyckte iaf att de var kul :)

Idag har vi inte fått mycket gjort.. Elton har matvägrat och därmed varit på uselt humör. Tror även att han hade lite sömn att ta igen, för han sov över tre timmar idag vid lunch. Men när Roger for och jobba, trotsa vi kylan och gick på Stubinen och handla lite. Tom & Jerry kex och äppeldryck, så vi tog och fika när vi kom in. Kröp upp i soffan under en filt och kolla på Musse och Totto - Tomten, Eltons favorit. Han vill se den om och om igen!

I morron väntar dagis för prinsen, nästsista dagen innan jullov. När Roger han sovit klart, ska vi och handla. Sedan ska de göras köttbullar (de och köpa Kalvsylta och Leverpastej, är vårat uppdrag inför julen!), Mormor kommer på eftermiddagen och stannar över natten. Jag ska färga håret på henne och sedan blir de nog mys resten av kvällen!

Eftersom att de inte blir några bilder ikväll, ska jag krypa ner i sängen brevid Elton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0