Tuppluren


Jag hann städa, diska och fixa till mej, innan Elton vakna från tuppluren. Dock vakna han på dåligt humör.. Han ville inte göra nånting, bara sitta i knä. Men vi hade ju inte tid med de, då Malin och pojkarna skulle komma..
Tillslut locka jag med att han fick sitta på bänken och hjälpa mej med att fixa Mannagrynsgröten, då blev de lite gladare miner. Tur nog! Dessutom åt han upp hela portionen, ville bada efteråt och blev på bättre humör. Mat i magen, var de som behövdes! Om han kunde förstå de och äta!
När vi hade badat klart, kom pappa Roger hem. Jag slängde ihop lite köttfärssås och mackisar, Elton åt en hel portion, även fast han nyss ätit gröt. Skönt, jag hoppas att matlusten är påväg tillbaks!
Vi hann bara duka undan maten, så kom Malin och pojkarna. Med både paket och sockerkaka! :) Vi fika, snacka skit och småpojkarna lekte på! Strax innan 19, precis innan nattning, for dom hem. Så vi borsta tänder, bytte blöja och kröp ner i sängen, alla tre. Mysigt! Tog lång tid och natta i kväll oxå, hela 2 timmar..

I morron är Roger ledig, lika så resten av veckan, ända tills på Söndag eftermiddag. Får se vad vi hittar på, har inga planer än så länge. Vilket fall, ska de iaf bli skönt att ha pappa Roger hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0