Sovmorron


I morse fick jag sovmorron av mina prinsar, så skönt och så behövligt! Klockan 09 kom dom in, Elton gav mej en massa pussar, nusar och kramar. Finns de någe underbarare sätt att vakna på?
Jag hann bara kliva upp, borsta tänderna och klä på mej, för sedan skulle vi på Ikea en snabbis. Vi skulle inhandla en lampa, för att ha i hallen. Vi har inget fönster i hallen och den är så långsmal, så de är supermörkt där. Har pratat om att sätta dit en lampa länge, men inte kommit till skott. Men idag så!
Precis när vi kom hem, kom även Marcus (Rogers bror), som skulle hjälpa oss med att få upp hyllorna (vi har betongväggar, som är stenhårda och har ingen borr för de..) och även fixa lampan. När allt var klart, tog vi en fika, efter fikat blev de mer fika, då även gammelmormor kom på besök.
Elton hade inte hunnit sovit nått och när klockan var över 14, tänkte jag att vi skippa sovandet, så han skulle somna ikväll. Men medans jag fixa lite gröt (han nobba både frukost och lunchen), somna han på soffan(?)! De har aldrig hänt tidigare, skruttunge! Sedan sov han till över klockan 16.. Hmm!

När vi stod och fixa lite middag, knacka de på dörren. Gammelfarmor och gammelfarfar kom på spontanbesök! Dom hade även med sej leksaker till Elton från Martin och Gina, Tack så himla mycket!
Vi bjöd på kaffe och lite glass, alla verka tycka de var lika gott. Elton verkligen älskar gammelfarmor och gammelfarfar, han skrattar så gott och lyser som en sol, när vi träffar dom. När dom skulle fara, blev de massa pussar, kramar och slängpussar!

Klockan 20 börja vi natta, men prinsen somna inte förrän 22.. Han ska aldrig sova så sent på eftermiddagen igen! Han snurra runt, grina efter pappa X antal gånger, av och på med täcket, men efter att jag pillat han i håret och tjusat på örat, somna han gott. Nu ligger han kvar i våran säng, där han får ligga. Jag "vågar" inte lyfta över han!

Jag ska slå på en film och plocka fram lite godis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0