Luncha


Igår bestämde vi oss för att luncha på Ikea, men först tog vi en tur till Butik Liten. Kul att kolla, men vi hitta ingen som föll oss i smaken. Var egentligen inte ute efter nånting heller.
Vi var inte ensamma om att äta på Ikea, om jag säger så ;) Men vi fick god mat och efter lunchen var Elton så trött, så han fick sova medans jag och Roger kikade runt.
Vi kika på ny tvbänk och hitta en som vi verkligen gilla, som dessutom fick följa med oss hem! Hitta även ett bord, en hylla, en skål, lite blommor och krukor och lite småsaker. Kul!

Hemma börja vi direkt att rensa gamla bokhyllan (fy va mycket skit!), skruva möbler och möblera om. Vilken tid de tog! Klockan 23 hade vi gjort nog för kvällen, helt slut var vi. Kika bara lite på tv en stund, sedan kröp vi ner på varsin sida om Elton och somna gott!

I morse när Elton vakna, var han bra paff när inte tv stod där den bruka :) Vilken min! Vi börja direkt att fortstätta fixa på, jag städa och kasta, Roger bar ner i källaren, körde skrot och var på Erikshjälpen med en massa.
Medans Roger var iväg och tvätta motorcykeln, som han sedan sålde, kröp jag och Elton ner i sängen. Vi vakna inte förrän 15:30, av att Roger kom in i sovrummet. Undra hur länge vi annars hade sovit?
På eftermiddagen, lagomt till middag, var vi klar med allt. Så skönt nu när de är gjort! Vi är helt slut.. Men nöjda!

Elton somna sent ikväll, ganska förstårligt med tanke på hur vi sov.. Vi kan ju alltid hoppas på att han sover länge i morronbitti ;) Men de lär aldrig hända!
Nu väntar film och soffmys, med världens bästa Roger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0