Solen


Jag verkligen älskar solen! Man blir glad och på så bra humör. Känns som att våren är här, äntligen! Och att sommaren inte är himla långt bort. Längtar, längtar, längtar! Jag vet att sommaren kommer att blir nått alldeles speciellt!
Planen för sommaren är att Roger ska jobba så mycket han kan/får, jag ska ta körkort (Å, vad jag vill ha körkort nu), förhoppningsvis semester i Norge, Elton ska börja på dagis i slutet av sommaren och jag ska söka jobb! Och massa bad, grillning och mys ska vi hinna med oxå!

I går fick vi sällskap när vi gick ut, Emilie och Stella hängde på. Jätteroligt! Vi gick på Ica och handla festis och kakor. Sedan satte vi oss i solen och fika. Barnen sprang runt och levde rövare, iaf Elton. Han avverkade 3 par vantar på bara några minuter.. Tur att de var varmt och soligt ute, så han kunde vara utan vantar ett tag! De är baksidan med våren, allt vatten..

Lagomt tills vi kom hem, kom även pappa Roger hem. Då blev de våfflor till middag, med grädde och sylt. Elton var trött, så de mesta på tallriken hamna tyvärr på golvet. Syns direkt när han är trött, blir bara massa tok!
Senare på eftermiddagen baka vi äppelpaj och mumsa på den. Helt plötsligt var klockan nattning!

Både jag och Elton somna strax efter 19 och vakna 06 i morse. Haha! Många timmars sömn blev de för mej i natt, men jag behövde de! Jag var tillomed pigg i morse, när Elton vakna :)
Dessutom får man alltid mycket gjort, när man vakna tidigt. Innan 08 hade vi bäddat sängarna, tvättat två maskiner, vikt massa tvätt, plockat ihop och dammsugat!

Nu ligger prinsen och sover och jag halvkollar på Efter 10. Har fönstret öppet och hör fåglarna, underbart! När vi har fått i oss lite lunch, ska vi gå ut i solen. Får se vad vi hittar på i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0