Helvetesnatt


I natt hade vi en helvetesnatt! Börja med att Elton inte somna förrän 21:30-22 och fotsatte sova oroligt. Så jag och Roger låg kvar där och kika på film.
Elton sov lika dåligt och oroligt fram till 02:30, då han grina/skrek hysteriskt! Vägra sova, vägra vakna, ville ingenting alls. Försökte ge han vatten, men då blev han bara mer hysterisk. Tillslut bytte vi blöja och gav en alvedon. Efter ett tag gav Elton upp och la sej ner, utan att skrika. Tog ett bra tag innan han somna, men de tog nog inte många sekunder innan jag somna därefter ;)
Och inte sov han nåe längre för de häller, som vanligt vakna han före 06. Låg kanske kvar i sängen eller iaf försökte, till 07. Då blev de gröt och bus. När Elton blev trött, gick vi och la oss allihopa. Jag och Elton somna, Roger vet jag inte vad han gjorde.. Jag och Elton sov i 2 timmar, mycket skönt! Eller jag sov vidare en ½ timme ;) Tack älskade Roger!
Efter tuppluren blev de frukost/lunch/mellis, sedan en dusch och lite kläder på kroppen. Sedan traska jag och Elton iväg till Kyrkis. Där blev de massa bus och fika för Elton. Jag var duktig och inte tog nått, wiho för mej!
Efter Kyrkis kom vi hem till en städad lägenhet. Roger hade plockat ihop, dammsugat, skurat och dammtorkat. Världens bästa pappa/sambo har jag och Elton!
Innan Elton skulle sova gick vi på lill Ica, sedan somna prinsen i min famn. Vi fixa middagen, nytt recept! Kyckling och chilisås i ugn, mycket gott! Elton vakna lagomt till middagen. Han åt upp halva min kyckling, lite av Rogers och nästan hela sin portion med korvgryta. Tokfisen! :)
När vi stökat undan middagen blev de lite bus innan Martin kom, då for vi och hämta Rogers fiskespö (Roger och Martin ska och fiska i morron). Elton pröva sin stol i ny bilen, ha satt som en prins!
När vi kom hem var de gröt och nattning som gällde. Elton vägra somna, så tillslut fick han somna i min famn. La ner han i sängen och han sov ett litet tag. Nu ligger han på Roger, här i soffan. Fattar inte vad de är som är fel? Han sover som en kratta just nu.. Vill ha tillbaka den gamla Elton igen, snarast!


I morron var de meningen att vi skulle träffas här hemma, mammor och barn, men så blev de inte. Sjukdomar och jobb kom emellan. Så vi får ta de en annan dag, helt enkelt.
Så när Roger och Martin ska och fiska i morron, har jag ingen aning om vad jag och Elton ska hitta på. Skulle vara kul att hitta på nått iaf :)

Nu blir de iaf lite tvtittning innan sängen. Känns som att sängen är väldigt lockande i kväll!


Så här kan de se ut om man vänder ryggen till i 2 sekunder..

Kvällens bus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0