Tålamod


Jag har så dåligt tålamod i dag! Vet inte vad de är, men jag är värre än vanligt..

Har äntligen fått Elton att somna! Har försökt sedan 09, men han var så himla tjurig. Försökte i våran säng, i hans säng och i famnen (x4). Han vägra!
Så, vi klädde på oss och gick ut. Stoppa ner han i vagnen och gunga han. Men han kunde inte slappna av, så jag tog upp vagnen på balkongen istället. Där somna han tillslut! Nu hoppas jag han sover ett bra tag, så han sover bort lite gnäll! Mina öron orkar inge mer sånt, dom trillar snart av!

I går var jag och sökte ett jobb (lämna iaf in en ansökan), sedan var jag, mamma/mormor och mormor/gammelmormor på gravarna i Fränsta. Sedan for vi till farmor/gammelfarmor och farfar/gammelfarfar, där var vi bjuden på middag. Fläskfilee och potatisgratäng, mycket gott!
När vi ätit klart packa vi ihop oss, försökte ge Elton gröt (misslyckades totalt) och på med jamas på Elton. Sedan for vi hemöver till stan. Elton somna innan vi kom till E14, sov tills vi kom till Willys. När vi kom hem blev de mys med Martin och Gina, Idol och chips. Elton somna i pappa Rogers famn och jag somna i soffan, innan Idol var slut.
Natten har varit helt okej. Elton somna dessutom om i morse, från 05:30 till 07:30! Elton åt faktist lite gröt i morse, skönt!
Annars har de bara varit gnäll i dag.. Roger är ute och skruvar med en bil. Jag ska käka lite frukost medans Elton sover. Håller på och tvätta oxå.
Får se vad vi hittar på i dag, känns inte som att jag orkar göra så mycket, när Elton är på de humöver han är.
Kanske att vi följer med och kollar på Roger och Martins match.


Nu: frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0