Magsjuka


Roger har åkt på magsjuka! Min hat sjukdom! Roger har varit vaken hela natten, duschat X antal gånger, sprungit mellan soffan och toan.. Så nu har jag ingen aning om de "bara" är tänder för Elton eller inte. Jag har klarat mej hittills, men med min otur lär jag nog snart ha de. Jag är ju som en svamp när de gäller magsjuka, jag får de alltid! Så jag bara väntar..

Just nu sover mina prinsar. Elton ute i vagnen och Roger brevid mej i soffan. Jag håller på att tvätta för fullt, viker in rentvätten, bäddar nytt och sanerar allt! Håller på att vädra hela lägenheten, alla fönster och balkongdörrarna är öppna! 
Tandborstar ska bort, handdukar ska bytas och handtagen ska tvättas! Ringde nyss mormor/gammelmormor och skicka hon på Apoteket. Måste ha Alvedon åt Elton, massa salvor och handsprit! Jag ska göra allt för att inte få magsjuka!

Så i dag har vi de vi gör. Ska dessutom försöka få till ett anständigt kort som jag ska ha på mitt CV och fixa med CV:t, ska söka lite jobb. Ska bädda rent i sängen, ska fixa disken och allt annat som hör till vardagen. Och, framförallt, underhålla Mr Elton!
Annars lär de bli mycket tvättande i dag. Måste även få i mej nått ätbart, är så hungrig! Bäst att passa på medan monstren sover ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0