Måsten



Nu är dagens mesta måsten gjorda! Innan vi skulle fara på BVC, tar Elton och ramla ur sängen.. Så de blev några tårar, från oss alla tre. Men de verkat gått bra med prinsen! Han grinade ett tag och sedan satt han hos pappsen och myste. När vi for på BVC var han gamla glada Elton :) Skönt! Dock fick han ett stort blåmärke på ena kinden.. Mende kunde gått värre!
På BVC gick de bra, Elton charma BVC sköterskan, som vanligt. Jag tyckte att han hade gåt tupp lite dåligt, då han bara hade gått upp 620g på 2½ månad och väger nu lite över 10,6 kilo. Men de tyckte inte Maria, sköterskan. Utan hon tyckte de var fullt normalt, speciellt då han ätit ganska dåligt. Men hon tyckte fortfarande att han var rund och go, skönt att höra! Men på längden hade han dragit i väg, gått upp till nästa kurva tillomed. Nu är han hela 75cm våran prins! :)

Efter vi varit på BVC for vi och hämta morbror Martin, han ska nämligen ha våran bil. Sedan släpte vi av Roger, han och Byström skulle fara till stugan. Jag, Martin och Elton for och handla. En massa frukt och mamma/mormors morsdagspresent. När vi kom hem igen hade Roger skruvat i hop spjälsängen! Så Martin tog med sej vaggan till mamma/mormor och pappa/morfar, där den ska stå tills nästa barnbarn kommer :)
Så när den var i hop skruvad, tag jag och Elton och bädda den. Dock var ena madrassen förstor, så jag fick ta fram saxen och fixa. Men den gick sönder, bästa saxen och allt.. Men jag fick till de med en kniv tillslut! Så nu ligger allt där, tillomed prinsen :) Han ligger nämligen där och sover nu! Tog ett litet tag med han somna iaf. Efter några buffar i rumpan och mammas sköna sång ;) Dock vakna han när jag öppna dörren och skulle gå ut, då telefonen ringde.. Men han somna om, tack och lov!

Vid 15 kommer mamma/mormor, Louise och Melker hit. Vi ska göra hemmagjord pizza och mysa i kväll! I morron är de dop på schemat. Efter de blir jag och Elton hemma, medans alla andra åker till stugan :)

Nu ska jag fixa in korten i datorn, så jag kan lägga upp bilderna här!
 Så dom kommer starx..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0