Trevlig




I dag har haft en mycket trevlig dag med min kära mormor! Vi har fått väldigt mycket gjort oxå, både nytta och nöje!


Natten var dålig, som vanligt nu förtiden, men vi var ju två om natten i natt. Vilken var skönt! Efter att Elton ätit gröt och haft gåstolsrace en stund, gick vi och la oss alla tre, sov i 2 timmar. När vi vakna ringde jag mormor/gammelmormor och bestämde dagen. Efter de gjorde jag mej och Elton i ordning, gav Elton lunch och fixa de sista. Dock skulle Elton stanna hemma med pappa Roger i dag. Dom skulle ha pappa-son mys själva, hela dagen! :)
Lite efter 11 for jag och mormor/gammelmormor till Ica Maxi och lämna tillbaka Eltons byxor, som var förstora. Sedan vidare till Bolaget, Coop och efter de blev de Birsta City för lite kläder. Hitta nya byxor till Elton (kommer bilder i morron), vita linnebyxor, som man kan vika upp oxå och en vit kortärmad body till. Ett par leggings och ett linne, båda vita, till mej som jag ska ha i morron. Sedan tog vi en fika på Charm, blev paj. När vi var klara där, gick vi vidare mot IKEA och handla vinglas och servetter. Sedan vidare till Rusta för 2 partytält, Cupolen för ett Grattis till Examen kort och sist Willys. När allt var handlat for vi till mormor/gammelmormor och bar bord och stolar. Fixa dukarna, servetterna och lite annat jox. Vid 18 skjutsa mormor/gammelmormor hem mej, tänkte att jag skulle hinna bada Elton, då Roger inte svara, innan han skulle sova. Men när jag kom hem, satt de två ny duschade pojkar i soffan och myste! Elton gav största flinet man kan tänka sej :) Gofisen! Pappa Roger och Elton hade haft en jätte mysig dag, med promenad och en massa sovande ;)

Nu sover Elton, Roger är hos familjen Byström och dricker kaffe. Jag ska vika dom sista kläderna och plocka lite här hemma, så de är fint tills jag och Elton kommer hem från studenten i morron.
Roger ska jobba i morron och missar studenten, han kommer inte hem förrän på kvällen.. Jag och Elton åker med Roger i morronbitti, till mormor/gammelmormor. Där ska vi fixa de sista och sedan fixa oss själva! :) Sedan blir de student firande hela dagen lång.

Nu ska jag knyta klart rosetterna och sedan måla naglarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0