Närmare


I går kväll när jag skulle gå och lägga mej, vakna Elton och kom över till mej (Roger skulle kika på hockey, han somna på soffan). Men han vägra somna om och när klockan var närmare 01, var jag sjukt trött! Men Elton bara snurra runt, gnällde och kom inte till ro. Tillslut kände jag att de var blött i sängen(?). De visa sej att, på mindre än 4 timmar, har Elton kissat igenom både blöja och jamas. Han hade tillomed kiss ända upp i armhålan, på ena sidan. Så de var bara till att kliva upp, av med den blöta jamasen, på med en torr blöja och på med en ny jamas. Då somna prinsen om direkt, nästan iaf! Sedan har han sovit sådär i natt, sov väldigt oroligt på morgontimmarna. 08 klev vi upp.

Elton har varit lika gnällig och tjurig i dag, som dom sista 2 veckorna.. Han har ett himla humör och är tjurigare, än tjurigast. Jag bävar inför 3 års trotsen och tonåren, hua! Jag kommer bli gråhårig snart..

När Roger sluta, efter lunch, åkte vi på Birsta med Martin och Gina. På Birsta var de kaos, helt otroligt! Hitta tillslut en parkering, tack och lov. Hade de inte varit för att vi varit för att mormor/gammelmormor fyller år och vi måste köpa present, hade jag aldrig åkt dit. Inte idag! Hitta de vi skulle iaf. Gick ganska snärtfritt, ändå.

Efter Birsta var vi på Willys och storhandla. Skönt att ha de gjort! Dock ville Elton inte alls vara med. Klockan var nästan 15 och han hade varken ätit eller sovit. Så han var inge skoj att ha med ;)
Påvägen hem åkte vi in på McDonalds, latmat i dag! Elton somna i bilen, tyvärr. Men medans dom andra packa ur, gick jag in med Elton. Han sov igenom alltihopa. Jackan, skorna och tillomed när jag la ner han. Snacka om trött! :)
Jag och Roger åt i lugn och ro, sedan la vi oss i soffan och slappa. Elton vakna 16:30, grina och var inte alls glad. Satt han i mitt knä, efter några ynka minuter, sov vi båda två. Haha! :)
17:30 vakna Elton, påtok försent! Hua, men han var ju trött. Blev en väldigt sen middag för prinsen i dag, men han åt iaf :)
Senare i kväll fixa vi lite mackor och mjölk, myste i soffan framför tecknat.

21:30 låg han i sin säng och somna ganska fort. Roger lika så ;) Dom ligger och snarkar ikapp nu. Väckte Roger när jag klev upp, men han skulle komma snart. Så han sover säkert oxå för natten :)
Jag funderar på om jag ska koka lite te och ta fram godispåsen jag köpte idag.

I morron får vi finbesök! Då kommer Marith (Rogers syster), Danne och Cornelia :) Vi ska käka middag och mysa. Ska bli så kul att se Cornelia, var ett bra tag sedan nu..

Nej, godispåsen skriker ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0