Extremt


Har varit en extremt seg dag! Elton har inte alls varit på humör, för nått..

Dagen börja iaf bra! Elton sov ända till att Roger kom hem på frukost, vid 09. Då vakna han av att jag klev upp ur sängen. Min rygg värkte och toan kallade, innan min blåsa skulle spricka! ;)

Käka frukost med världens bästa Roger. Sedan fixa vi på oss lite kläder, borsta tänderna och fixa undan frukosten.
Resten av dagen har jag försökt göra Elton nöjd, vilket jag inte lyckats med. Inte alls! Plockade fram kritorna, men då börja han bara tugga på dom. Sätter jag mej på golvet för att leka med han, blir han bara ännu tjurigare och ville inte alls leka. Så, i dag har han fått tjura i fred!

Efter att Elton sovit klart och Roger kommit hem (han kom hem tidigare i dag, underbart!), kom mormor/gammelmormor förbi. Med fika och Eltons julklapp, en saccosäck! Han skulle ha fått den tidigare, men vi skippade att frakta med den till Ljunga och tillbaks till stan. Så han fick den nu i stället! Och han tyckte den var så kul :) Han hoppa och fjanta på ett bra tag!

För andra dagen i rad, fixa jag middagen! Ganska bra gjort, då Roger alltid lagar mat och jag tar disken. Så i dag blev de skinksås och spaggisar. Helt okej! Elton och Roger mumsa på bra iaf :)
Efter maten fick Elton ett behövligt bad. Medans Roger och Elton myste i soffan, med morronrocken på, tog jag och duscha. Sedan jojna även jag dom. Myste lite innan de var dags för gröt, jamas, saga och nattning.

När vi bytte blöja, kolla vi även i Eltons mun. Då han är så gnällig som han är, måste de ju vara nått. Och mycket riktigt, där börjar hela 5 tänder på att komma. Inte så konstigt att de är gnälligt, kanske!

Eftersom att Elton har börjat somna i sin säng, dock med oss brevid, på golvet. Och lite smekning på ryggen. Tänkte vi pröva att natta han utan att vi satt brevid. Sagt och gjort, vi la oss i våran säng medans han låg i sin. Efter mindre än 10 minuter sov prinsen! Utan ett ljud eller nått :) Så duktig han är!

Resten av kvällen ska vi spendera i soffan. Halvkollar på When a man loves a woman, har sätt den, så de gör inte så mycket att jag kollar datorn samtidigt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0