Bästa


Jag måste ha världens bästa karl! I går kväll, när jag var som dåligast, natta han Elton själv (vi nattar alltid tillsammans, alla tre, i våran säng), så jag fick ligga på soffan och halvsova. Han fick för sej i går kväll att han skulle testa natta Elton i hans säng. Sagt och gjort, 2 minuter senare, kommer Roger ut och Elton sov! Min haka ramla i golvet och Roger fick sej ett gott skratt. Visst, tänkte jag. De var nog en lyckträff!
Men, Roger ville även testa nu ikväll. Och mycket riktigt, 2 minuter gick och sedan traska Roger ut ur sovrummet, med Elton sovandes i sin egen säng! Utan ett gnäll, grin eller gråt. Jag säger då de, jag har verkligen världens bästa!

Dagen har varit mycket seg! Hann aldrig somna då Elton sov. Men hann läsa lite och slappa i soffan, vilket var helt okej ändå. Men hade behövt sove lite, egentligen..
När Elton vakna, försökte vi busa bäst de gick. Elton ville mer än jag orka. Kom på mej själv somna sittandes i soffan X antal gånger..
När Roger kom hem, trottsa vi "sjukdomarna" och klädde på oss. Elton fick inviga både den nya overallen, mössan, vantarna, halskragen och sin pulka. De har ju snöat massor nu! Mycket kul tyckte Elton, de lyste om hela han, när vi kom ut och han såg hur vitt de var :) Pulkan tyckte han oxå om!
Påvägen hem, utan för oss, träffa vi på Frida, CH och Arvid. Trevligt! Var länge sedan vi sågs nu..

När vi kom in, gjorde jag pannkakor till middag. Elton plocka faktist lite i maten, inte alls som han bruka, men han stoppa nått i munnen iaf!
Då de blev sen middag, hann vi bara med lite mys i soffan, innan de var dags för kvällsrutinerna. Hostmedicin, penicillin, gröt, ny blöja, insmorning, jamas och slutligen: tutten och snutten!

Nu sover prinsen, Roger duachar och jag sitter och hostar för fullt. Funderar på om jag ska fixa lite te, vore gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0