Jobbig


Oj, vilken jobbig natt vi haft! Börja redan i går kväll, då Elton hade 39,4 i feber. Somna ganska snällt, men sov oroligt. Så både jag och Roger somna brevid han. Vi klev ändast upp för att kissa och slå av allt som skulle slås av, sedan kröp vi ner i sängen igen, brevid värdens vackraste! Vi kika på film och sedan somna vi gott, jag somna ganska fort och hårt. Jag hade tydligen inte änns reagera då Elton gallskrikit? Hmm.. Konstigt då jag alltid vaknar, bara han vänder på sej. Men jag slappna väl av då jag vet att Roger ligger brevid. Kvällen/förnatten var mycket orolig, Elton kom aldrig riktigt till ro. 02 vakna han och var het som en kamin, andra Alvedonen för kvällen/natten, en ny blöja och sedan ett långt försök till att få han somna om. Tillslut, vid 04 sova han sådär iaf, nog för att vi skulle kunna slumra in. Men jag hade så svårt att somna, vet inte vad klockan var då jag somna.. 06:30 ville Elton dessutom ha morron, så de var bara att kliva upp och fixa gröt.
Så i dag är vi väldigt sega! Elton ligger och sover i vagnen, i sovrummet. Han vägrar somna i sin säng och jag orkar inte lägga mej, för då somnar jag bara och är ännu mer trött (om de nu går), då Elton vaknar en timme senare..
Roger och Martin är och lämnar blod, så duktiga dom är! Jag sitter här, oduschad och känner mej inte allt för pigg. Elton lär nog vakna när som hällst nu, han har sovit en timme nu.

Annars i dag får vi se vad vi hittar på, beror lite på hur Elton mår. Men vi ska iaf till mormor/gammelmormor, för Martin och Roger ska bygga en trall som poolen ska stå på. Blir de finväder kanske vi tar ett dopp! Jag och Elton följer nog bara med och kollar på, Elton ska få sova så mycket som möjligt, ute i vagnen.
Kanske att de blir bio för mej och Melker i dag/kväll, får se.

På Fredag åker jag, helt själv, till mamma/mormor och pappa/morfar. Elton ska vara hemma med pappa Roger hela helgen! Blir första gången jag är i från han så länge, känns sådär.. Speciellt när han är så dålig, men är han fortfarande de, så blir jag hemma!
Kommer ändå inte kunna slappna av.. Men jag hoppas han blir bättre, för på Lördag ska vi ha klassträff, 9:an! Skulle vara så kul att se allihopa :) Sjuktskoj! Men vi får se..

Nu kom posten, ska kika den innan Elton vakna! :) Sedan måste jag väl kanske göra nån nytta, iaf borsta tänderna ;)

Kommentarer
Postat av: Kvack

Tråkigt med nätterna igen. Hoppas att du kommer iväg på klassträffen. Hur går det med körkortet?

2009-08-06 @ 14:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0